Oct 3, 2012

Sonkás tőkehalfilé

Gyorsan elkészíthető, könnyű halétel.
2 személyre
40 dkg tőkehalfilé, 2 ujjnyi szeletekre vágva
pármai vagy serrano sonka a szeletek gönygyöléséhez
olívaolaj, só, bors, kakukkfű öszekeverve

A szeleteket betekerjük sonkával és egy kiolajozott hőálló tálba tesszük. A tetejüket megkenjük a fűszeres olívaolajjal és alufóliával lefedve 180°C -ra előmelegített sütőben 10 percig sütjük, majd a fóliát levéve még 10 percig grillezzük.
Köretnek és sült cékla/sárgarépa/fehérrépa mixet készítettem.
A felkockázott zöldségeket meglocsoljuk olivaolaj-citromlé-só-bors-rozmaring keverékkel és alufólia alatt 45 percig sütjük 180°C-on.
Mivel volt itthon friss spenót készítettem belőle mártást a halhoz.
A végeredmény tulajdonképpen egy spenót főzelék-féle lett :)
Kevés olívaolajon egy jó maréknyi vágott mandulát pirítottam, majd 2 fej zúzott fokhagymával, kevés sóval, borssal együtt megpároltam a spenótot és összeturmixoltam. Egyszerű és nagyszerű :)

No comments:

Post a Comment