Oct 19, 2012

Rakott kelbimbó

Igen, mostanában rákaptam a rakott kajákra. Így, hogy nem kell hozzá rizst főzni, valamivel kevesebb ideig tart az elkészítésük. Kiadós ételek, jól tárolható és könnyen melegíthető. Érdemes kisebb tálkákba rakni és még sütés előtt mélyhűtőbe tenni későbbi felhasználásra.
Így készült a rakott kelbimbó:
1 kg kelbimbó
0,5 kg darált disznóhús
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 paprika
1 tojás
1 dl tej-féleség
3 ek majonéz
sajt opcionális

A kelbimbókat megpucolva, félbe vágva a már ismertetett módon elkészítettem http://kitchenwichery.blogspot.com/2012/08/sult-kelbimbo.html, de végig lefedve sütöttem.
A hagymából, paprikából, darált húsból pörköltet készítettem. Lehet a szokásosnál intenzívebben fűszerezni!
Egy kizsírozott hőálló tálba leraktam egy sor kelbimbót, rá a pörköltet, majd újabb sor kelbimbót.
A tojást,tejet, majonézt összekevertem, sóval, borssal, kevés szerecsendióval ízesítettem,majd ráöntöttem a rakásra.  (Ha tömörebb állagot szeretnénk elérni, akkor lehet 2 tojást használni 2 dl tejjel) A tetejére mehet ráadásként bacon vagy kolbász karikák.
180 fokon átsütöttem, megpirítottam.


No comments:

Post a Comment