Oct 25, 2012

Tepsis sült csirkeszárny bok choy-jal


Még otthon vettem a Kotányi Szárnyas pác fűszerkeverékét, amiben semmi adalékanyag nincs. Ezt összekeverem olívaolajjal, sóval és beleforgatom a csirkeszárnyakat. A szárnyakat egy mélyebb tepsiben, előmelegített sütőben 30 percig 200 fokon letakarva párolom, majd végül grillező funkción megpirítom.
Főzelékekhez nagyon jó feltét. Ezen a képen bok choy-jal tálaltam, aminek receptjét a Szendi-Elmira-féle Paleo Szakácskönyv II-ből vettem. Nagyon ízlett, azóta már többször is készítettem. Én dúsítottam egy kis avokádóval is.

75 dkg mángold vagy bok choy (vagy pak choy, ki hogyan ismeri)
1 apróra vágott hagyma
2 gerezd fokhagyma
3 dkg aszalt ribizli/vörös áfonya
3 dkg pirított fenyőmag
2 ek olivaolaj
fél felkockázott avokádó
A mángoldot vagy bok choyt kb 3 cm-es darabokra vágjuk. Wokban felhevítjük az olajat és először a hagymát pár percig kevergetve pirítjuk benne. Hozzáadjuk a szárrészeket és 5 percig pirítjuk. Végül beletesszük a leveles részeket, a fokhagymát, az avokádót és az aszalt gyümölcsöt, majd 3 percig pirítjuk.
 Végül megszórjuk a fenyőmaggal és melegen tálaljuk.


No comments:

Post a Comment