Aug 10, 2012

Sült kelbimbó

Sohasem szerettem a kelbimbót és férjem sem. Sőt, kimondottan utáltam azt a furcsa utóízét! :p
Ez megváltozott :) Nem olyan rég találtam egy receptet a neten, amit kicsit átdolgoztam és életünkben először nagyon ízlett a kelbimbó! Ráadásul egyszerű is elkészíteni.
Ha így sem fog ízleni, akkor sehogy :)

1 kg kelbimbó (fás végét levágni, sérült levélkéket leszedni, félbe vágni)
1,5-2 dl narancslé
1 púpos evőkanál mustár
2 ek oliva olaj / 1 ek kókuszzsír olvasztva

A narancslevet, mustárt, zsiradékot és a sót összekeverjük és a kelbimbókra öntjük. Én egy műanyag fedeles dobozba szoktam tenni, hogy a lé minél jobban ellepje. Kb 2 órát állni hagyjuk, néha összerázzuk, hogy jól átjárja a pác. Lapos jénai tálban öntjük és alufóliával lefedve puhára pároljuk (~200 fok 30 perc). Ha megpuhult a fóliát levéve kicsit meggrillezzük. Köretként de hidegen akár salátának is finom.


No comments:

Post a Comment