Aug 6, 2012

Leleteim

A januári diagnózist követően beleástam magam a kutatásba.
Rengeteg könyvet találtam, ami a témával foglalkozik és kutatja, bizonyítja a kapcsolatot a táplálkozás és a betegségek között. Valljuk be, mindenki tudja, hogy VAN kapcsolat, csak addig, amíg nincs baj, senki nem törődik vele. Sokan sajnos még azután sem. Én nem ez a fajta vagyok és foglalkoztat a MIÉRT??

A könyvekből nyert infók alapján elvégeztettem pár labor vizsgálatot, természetesen minden negatív. Nem vagyok gluténérzékeny és a jellemző géneket sem hordozom.
http://www.tenyek-tevhitek.hu/gluten-uj-megvilagitasban.htm
Az egyetlen kézzel fogható eredmény, hogy általános felszívódási- és vitamin hiányom van (sőt, alultáplált a labor megállapításai szerint), annak ellenére, hogy "tudatosan" táplálkoztam. De semmi jellemző lisztérzékeny vagy tejérzékeny tünetet nem produkálok. 

A pajzsmirigy hormon pótlását január végével kezdtem a legalacsonyabb 50 mcg adaggal. Ezt az adagot a felére kellett csökkenteni 2 hónap után, mert túl soknak bizonyult. Aztán endokrinológusom javaslatára elkezdtem csak fél adagot szedni és ettől (és talán a magyarországi tartózkodásom alatti "bűnözésektől"????) újra alul működik. A jó hír, hogy ettől sikerült egy kicsit híznom ;D Ennek is lehet ám örülni!

A pajzsmirigy szabályoz szinte mindent a szervezetünkben, úgyhogy ha az nem működik jól, akkor az anyagcserétől a hormon háztartásig borul minden. Szóval nagyon remélem, hogy végre sikerül beállítani a megfelelő dózist!
Amit az endokrinológusok ( tisztelet a kivételnek, csak én még nem találkoztam vele!!) nem vesznek figyelembe az az, hogy ez egy IMMUNbetegség. Ők KEZELIK a tünetet, azaz pótolják a hiányzó hormont. Voltam immunológusnál is, de nehogy azt higgyétek, hogy ő foglalkozott volna ezzel. De legalább az általam kért labor vizsgálatokra adott beutalót.
Ezért érzem úgy, hogy magamra maradtam és orvostól segítségre nem számíthatok. Sajnos,ez a jellemző a többi autoimmun-betegség esetén is, hiszen már mindegyikre van "gyógyszer", amit fel lehet írni, minek kutatni az okot???!!!

No comments:

Post a Comment